The Drums

Zoals weinig mensen weten ben ik zelf een drummer, en als je een muziek enthousiast bent dan heb je natuurlijk ook mensen waar je tegen op kijkt. Voor mij is één van die mensen de enige echte Roger Taylor. En nee het is niet de drummer van Duran Duran, maar de drummer van een van de beste britste rockbands ooit; Queen!
Om jullie lezertjes wat meer inzicht te geven over wie hij is, hier een korte samenvatting.

Roger Taylor
Volledige naam Roger Meddows-Taylor (26 Juli 1949) is vooral bekend als de drummer en bandlid van de Britse rockgroep Queen.
Ook schreef hij vele hits van Queen, waaronder A Kind Of Magic en Radio GaGa. Naast drums bespeelt hij eveneens gitaar en is hij een succesvol zanger

Ik heb eigenlijk niet veel redenen waarom ik hem zo geweldig vind. Ik kan wel gaan beginnen over zijn drum techniek, prachtige stem en gitaar skills. Maar dan ben ik overmorgen nog niet klaar! Wat ik vooral heel gaaf vind aan Roger Taylor is hoe hij klinkt samen met de rest van de band. Je kent de Red Hot Chili Peppers wel toch? Nou de bassist (Flea) en de drummer (Chad Smith) die kunnen zo strak samen spelen dat als je de zang en gitaar weghaalt het nog steeds als een kunstwerk klinkt. Als je snel wilt leren drummer en op tempo wilt blijven moet je vooral op Chad en Flea letten! Maar goed, om terug te komen op Roger, dat samen spel wat ik net uitlegde heeft hij dus ook erg.
Geen Roger? Geen Queen.
Niemand klinkt hetzelfde bij de band dan Roger. Hij is onmisbaar, een muzikaal genie en vooral ontzettend charismatisch. Een van de meest under-rated drummers uit de rock geschiedenis.

En daarom deze blog post voor jou Roger!

Roger-Taylor-roger-taylor-30729276-500-375

Leave a comment